- Planowanie i organizacja pracy pedagoga
- Pedagog w zreformowanej szkole
- Rola i zadania pedagoga szkolnego w świetle nowych uregulowań prawnych
- Notatka służbowa w pracy pedagoga szkolnego
- Wdrażanie przez pedagoga szkolnego zmian związanych z reformą edukacji
- Innowacje i eksperymenty zgodnie z nowymi przepisami oświatowymi
- Uprawnienia terapeutyczne pedagoga szkolnego
- Propagowanie idei wolontariatu wśród dzieci i młodzieży
- Aktualne regulacje prawne dotyczące działalności pedagoga szkolnego
- Lekcje wychowawcze a zagadnienia współczesnych programów wychowawczo-pro&laktycznych
- W jaki sposób dostosować program wychowawczo-pro&laktyczny do nowych regulacji prawnych
- Jak zaangażować ucznia w promocję szkoły?
- Jak zorganizować w szkole atrakcyjną imprezę, uroczystość lub wystawę?
- Przygotowanie badania ankietowego w pracy wychowawczej na przykładzie metody socjometrycznej
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
- Rozpoznanie i diagnoza problemów wychowawczych w szkole
- Ja – pedagog, czyli trudy interwencji w szkole
- Jak wspomóc skuteczną adaptację nowych uczniów w szkole?
- Metody radzenia sobie ucznia ze złością i gniewem
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna i jej wpływ na sukces edukacyjny ucznia
- Depresyjne dziecko w szkole
- Konstruktywna krytyka w komunikacji z uczniem
- Uczeń obarczony syndromem nieśmiałości
- Uczeń odrzucony przez rówieśników, izolowany, nieakceptowany
- Metody pomocy dla uczniów nieakceptowanych w klasie
- Praca z uczniem z problemami adaptacyjnymi w szkole/klasie
- Adaptacja, integracja, czyli jak dobrze rozpocząć rok szkolny
- Dysfunkcje rozwojowe źródłem problemów wychowawczych
- Przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole techniką kontraktów
- Profilaktyka agresji i przemocy
- Zjawisko szkolnej przemocy
- Jak pracować z uczniem – sprawcą agresji
- W jaki sposób pomóc uczniowi – o&erze agresji
- Metody radzenia sobie ucznia ze złością i gniewem
- Jak reagować na agresywne zachowania ucznia wobec nauczyciela
- Tolerancja wśród dzieci i młodzieży – scenariusz zajęć
- TOLERANCJA – warsztaty dla młodzieży i rodziców
- Ty głupku! Ale masz beznadziejny piórnik! − O agresywnych zachowaniach dzieci
- Mobbing w szkole – jak zapobiegać przemocy grupowej
- Obowiązki pedagoga szkolnego wobec ucznia krzywdzonego w szkole lub w domu
- Wyrażanie trudnych emocji
- Przeciwdziałanie używaniu substancji psychoaktywnych
- Narkotyki
- Praca pedagoga z uczennicą uzależnioną od narkotyków – studium przypadku
- Rozpoznawanie zachowań narkotykowych
- Dopalacze
- Młodzież na dopalaczach – studium przypadku
- Profilaktyka uzależnień od gier komputerowych, Internetu i hazardu
- Uzależnienie od portali społecznościowych
- Komputer i Internet – zalety oraz zagrożenia. Projekt szkolny
- Gry komputerowe
- Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z cyberprzestrzeni
- Profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych
- O rozmawianiu z dziećmi i młodzieżą na temat życia seksualnego
- Jak rozmawiać z dzieckiem molestowanym seksualnie?
- Prostytucja nieletnich
- Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o AIDS
- Promocja zdrowego stylu życia
- Promocja zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności &zycznej
- Profilaktyka anoreksji i bulimii u młodzieży w działalności pedagogów szkolnych
- Rozwiązywanie kryzysów rozwojowych i życiowych dzieci i młodzieży
- Zmiana regulacji prawnych dotyczących przestępstw popełnianych wobec dziecka
- Praca z uczniem z depresją
- Przykłady ćwiczeń budujących pozytywną samoocenę uczniów i wzmacniających poczucie ich własnej wartości
- Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia
- Metody diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia
- Praca z uczniem – budowanie pozytywnej samooceny
- Indywidualna praca z dzieckiem doświadczającym rozwodu rodziców
- Praca z uczniem, który kłamie
- Praca z uczniem z cukrzycą
- Adolescencja – zrozumieć ucznia dorastającego
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Nie bądź obojętny na ADHD
- Reakcje najbliższego środowiska
- Praca z dzieckiem nadmiernie ruchliwym, ale bez ADHD
- Dysgra&a czy dyspraksja – jak zdiagnozować?
- Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Praca z uczniem z FAS
- Psychologiczne gry szkolne uczniów
- Praca w szkole z uczniem z zaburzeniami psychicznymi
- Rola pedagoga w koordynowaniu wsparcia uczniów ze spektrum autyzmu
- Porada i konsultacja − ważne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pedagog jako realizator programu wychowawczo-pro&laktycznego szkoły
- Sposoby postępowania z uczniem z lękiem szkolnym
- Gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Gdy rodzic pracuje za granicą
- Jak zorganizować efektywne zebranie z rodzicami?
- Współpraca z trudnym rodzicem
- Rozwód rodziców – wsparcie dla dziecka. Zbiór wskazówek dla rodziców, nauczycieli i pedagogów
- Przesadna kontrola dziecka – rozmowa z rodzicem
- Łagodzenie napięć i emocji w trudnych relacjach z rodzicami
- Samokształcenie i rozwój zawodowy
- Nie bójmy się kon0iktów. Umiejętności negocjacyjne i mediacyjne niezbędne w pracy pedagoga
- Komunikacja interpersonalna w procesie negocjacyjnym
- Negocjacje partnerskie i mediacje
- Psychologia udzielania porad
- Asertywność nauczyciela jako niezbędny składnik procesu wychowania
- Asertywność ważną umiejętnością w pracy pedagoga
- Asertywność – na czym polega i jak ją u siebie rozwijać?
- Dialog motywujący − skuteczna metoda w pracy pro&laktyczno-wychowawczo-terapeutycznej
- Prelekcja czy warsztat – w jaki sposób mówić na ważne tematy, by zainteresować uczniów, rodziców i nauczycieli?
- Prowokacyjne zachowania ucznia – metody skutecznego reagowania
- Dokumentacja pedagoga szkolnego
- Arkusz diagnozy niepowodzeń szkolnych ucznia
- Arkusz rozmów z uczniem
- Wniosek o do&nansowanie działań pro&lakycznych podejmowanych na terenie szkoły
- Analiza sytuacji wychowawczej – arkusz dla wychowawcy
- Ankiety dla uczniów:
- Niska frekwencja
- Ewaluacja zajęć
- Poznaj mnie
- Jak się uczę
- Autorytet nauczyciela
- Agresja w szkole
- Agresja w klasie
- Ankiety dla rodziców:
- Agresja w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
- Program zajęć dla uczniów mających trudności w nauce czytania i pisania
- Arkusz ewaluacji zajęć dla uczniów mających trudności w nauce czytania i pisania
- Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną
- Plan działań pedagoga związanych z obniżeniem wieku szkolnego
- Współpraca z rodzicami:
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
- Arkusz kontaktu z rodzicami
- Zgoda nauczyciela na podawanie leków dziecku z chorobą przewlekłą
- Upoważnienie rodziców do podawania leków dziecku z chorobą przewlekłą
- Rozpoznanie potrzeb ucznia z chorobą przewlekłą
- Ankieta dla rodziców dotycząca pomocy psychologiczno- -pedagogicznej
- Prezentacja dorobku zawodowego pedagoga ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
- Przykładowa ankieta do badania problemu narkotyków wśród dzieci i młodzieży szkolnej
- Ankieta – Problem narkotyków w szkole (dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych)
- Przykładowa ankieta do badania problemu narkotyków w szkole dla nauczycieli
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami dotyczący zaburzeń odżywiania
- Arkusz obserwacji dziecka pod kątem przemocy w rodzinie
- Plan rozmowy z rodzicami ucznia
- Scenariusz pierwszej (wstępnej) rozmowy z uczniem
- Ramowy program działań pro&laktycznych i wychowawczych dla klas IV–VI
- Arkusz samooceny pracy pedagoga szkolnego
- Plan pracy pedagoga szkolnego
- Karta pracy z uczniem mającym zaburzone funkcje wzrokowe
- Pomoc materialna
- Arkusz obserwacji zachowania ucznia
- Propagowanie idei wolontariatu wśród dzieci i młodzieży – narzędzia
- Protokół ze spotkania organizacyjnego dotyczącego planowanej współpracy
- Wniosek rodziców do dyrektora szkoły o wydanie kopii indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
- Uczenie się kognitywne, bahawioralne, afektywne
- Rozpoznanie depresji u ucznia
- Skala nastroju
- Ćwiczenia relaksacyjne
- Skala Becka
- Skala Depresji Zunga
- Krótka skala oceny depresji
- Lista symptomów depresyjnych manifestowanych w klasie szkolnej